SPOTKANIE MŁODYCH DUCHEM na LEDNICY

SPOTKANIE MŁODYCH DUCHEM czyli MŁODZIEŻ z ORATORIUM z PYCHOWIC na LEDNICY 2019

Relacja Marcela

Dotarliśmy na Salwator przed godz. 1.00 w nocy w sobotę, 1 czerwca. Natychmiast ujrzeliśmy grupę pogodnych, młodych ludzi. W oczekiwaniu na autokar poznawaliśmy się z nowymi osobami, wykorzystując możliwość zawrcia przyjaźni być może na całe życie! Wsiadając do autobusu wesoło przywitała nas grupa ze Skomielnej. Nastrój wewnątrz był fantastyczny i każdy pomimo zmęczenia był podekscytowany wyjazdem. Wyruszyliśmy ok. 1.15 spod klasztoru sióstr norbertanek na Salwatorze. Po jakimś czasie rozmowy ucichły i każdy zapadł w sen.
Na miejsce, na Lednicę, dojechaliśmy ok. godz. 8.30. Od początku zobaczyliśmy tłum młodych ludzi. Każdy uczestnik dostał pieczęć, która symbolizuje przymierze człowieka z Bogiem, śpiewnik oraz przewodnik po spowiedzi. Chwilę później księża zaczęli spowiadać w wyznaczonych do tego miejscach, na łące! Spowiedź przyjmowała często postać dosyć swobodnej rozmowy z duchownym, co było bardzo ciekawym doświadczeniem. Do południa śpiewaliśmy wiele pieśni oraz tańczyliśmy. Ci, którzy byli po raz pierwszy (czyli w sumie cała nasza grupa z Pychowic) uczyli się kroków i figur tańców wspólnotowych. O godz. 12.00 była modlitwa Anioł Pański, a o godz. 15.00 odmawialiśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego. W międzyczasie były oczywiście tańce i dobra zabawa! Atmosfera była gorąca i to nie tylko ze względu na pogodę. Albowiem bardzo miło zaskoczyli nas piloci akrobacyjni, którzy zorganizowali pokaz lotniczy. Narysowali nam samolotami na niebie prześliczne serce oraz kotwicę – znak Polski Walczącej.
Choć może się wydawać to dziwne, ale oficjalne uroczystości rozpoczęły się o godz. 17.00. Tegoroczne hasło wydarzenia, „Wiesz, że Cię kocham”, miało przypominać o nieustannej i bezgranicznej miłości Boga do nas. Sakramenty eucharystii oraz pokuty i pojednania to były główne tematy, które omówione zostały w tym roku. Następnie przyszedł czas na Mszę św. Szczególnie zapadło mi w pamięć piękne kazanie wygłoszone przez dwóch ojców dominikanów. Na uwagę zasługuje także świetnie wykonany psalm. Po mszy św. zaczęła się godzina Jana Pawła II. Usłyszeliśmy także słowa papieża Franciszka skierowane do nas. Ostatnim punktem programu była adoracja Najświętszego Sakramentu i przejście przez Bramę III Tysiąclecia.
Podsumowując całe wydarzenie można stwierdzić, że atmosfera była cudowna dzięki temu, iż tworzyli ją młodzi, energiczni ludzie. Widok tylu osób jako wspólnoty tworzącej żywy Kościół naprawdę zapierał dech w piersi. Patrząc od strony organizacyjnej nie można się było do niczego przyczepić. Fenomenalny zespół „Siewcy Lednicy” zapewniał świetną oprawę muzyczną. Porywające tańce, w tym rytmach latynoamerykańskiej salsy oraz wzruszające pieśni to coś co mnie zachwyciło. Myślę, że zdobyłem bardzo cenne doświadczenie, a przede wszystkim przeżyłem coś fantastycznego. Z pewnością jest ziarnem prawdy lednickie powiedzenie, że kto raz przyjedzie na Lednicę, ten tutaj wraca! Ponieważ przebieg spotkania dostępny jest w internecie, dlatego gorąco zachęcam do jego obejrzenia.